Vi tilbyder

Tiderne er skiftet, og forretningsgangene i en mæglerbutik har ændret sig gennem de seneste år.

 

Kundemøderne og dialogen med kunderne er blevet mere digital, behovet for kundebetjening i butikken er faldende, og det kræver derfor ikke den samme konstante bemanding.

 

Vi overtager sagsbehandlingen lige når I har behovet. Vi udfører alle sagsbehandlingsopgaver, som var vi ansat i din mæglerbutik. I vil altid have en fast sagsbehandler tilknyttet jeres butik, og backups i ferie perioder og ved fravær.

 

Vi har en bred erfaring indenfor sagsbehandling i ejendomshandler, hvor vi har håndteret alle dele af sagsbehandlingen.

Førsagsbehandling:

  • Indhenter samtlige dokumenter
  • Indhenter oplysning om tinglyst gæld
  • Gennemgår og kontrollerer samtlige dokumenter
  • Foretager tilbundsgående undersøgelse af evt. usædvanlige forhold/manglende oplysninger
  • Opretter sagen i jeres boligsystem
  • Foretager løbende tilretning og opdatering af sagen

Udarbejdelse af købsaftaler:


  • Gennemgang af sagen
  • Opdatering af relevante dokumenter
  • Opdatering af lån
  • Udarbejdelse af punkt 11
  • Indtastning af oplysninger om købers forhold




Eftersagsbehandling:


  • Sælger guides trygt igennem hele forløbet.
  • Samtlige frister overholdes
  • Udbetaling deponeres og garanti stilles rettidigt
  • Informerer evt. foreninger om ejerskiftet
  • Kontrollerer skødet
  • Informerer de respektive forsyningsselskaber om ejerskiftet
  • Indhenter nødvendige bilag til brug for udarbejdelse af refusionsopgørelsen
  • Kontrollerer refusionsopgørelsen
  • Sørger for at restkøbesummen frigives rettidigt overfor sælger
  • Afslutter sagen overfor sælger


 

Berigtigelse:


Skøde:

  • Udarbejder prøvetinglysningssvar og indhenter godkendelse deraf
  • Placerer skødet i de respektive underskriftsmapper og indhenter signeringer
  • Opkræver tinglysningsafgift
  • Anmelder skødet til tinglysning
  • Informerer samtlige sagens parter om skødets status
  • Frigiver restkøbesummen
  • Følger op på anmærkningsfrit skøde og informerer samtlige sagens parter herom


Refusionsopgørelse:

  • Indhenter nødvendig(e) dokumentation/bilag.
  • Udarbejder refusionsopgørelse.
  • Indhenter parternes godkendelse af refusionsopgørelsen.
  • Følger op på udligning af refusionssaldoen

Køberrådgivning:


  • Gennemlæsning af handlens dokumenter
  • Afholdelse af fysisk/telefonisk møde med køber
  • Udarbejdelse af mødereferat samt godkendelsesskrivelse
  • Udsendelse af godkendelsesskrivelse samt varetagelse af efterfølgende korrespondance indtil opnåelse af endelig handel
  • Korrespondance med sagens parter i sagens videre forløb
  • Berigtigelse